Pradžia

Suaugusiųjų neformalaus ugdymo specialistai tyrinėjo fotografijos meną

Atnaujinta: 2023-07-12
Pradžia

2023 m. gegužės 9 – birželio 2 dienomis kultūros ir neformalaus suaugusiųjų švietimo srities specialistai iš Lietuvos, Latvijos, Ispanijos, Vengrijos ir Slovėnijos tobulino savo kompetencijas tarptautiniuose mokymuose Madride, Ispanijoje. Mokymai organizuoti įgyvendinant Erasmus+ KA2 projektą „Photography Kaleidoscope: Inclusion, Communities, and Knowledge“ („PhotoKICK“).

Projekto metu siekiama stiprinti neformalaus suaugusiųjų švietimo srities darbuotojų kompetencijas. Penkias dienas trukusios programos metu dalyviai tyrinėjo kaip fotografijos menas ir technikos gali būti pritaikomos kultūros edukacijos suaugusiems srityje. Mokymų programoje buvo nagrinėjamos šios skirtingos temos:

  • švietimas ir fotografija,
  • meno ir kultūros sričių bendradarbiavimas,
  • kultūros specialistų kompetencijų stiprinimas,
  • kultūros paveldo ir kultūros demokratizacijos vaidmuo šiandieninėje visuomenėje,
  • kūrybiškumas, lygybė, įvairovė ir kultūros prieinamumas.

Mokymų dalyviai turėjo galimybę apsilankyti Madride kuriančių menininkų studijose, kultūros erdvėse ir edukaciniuose centruose, kuriuose su kūrėjais aptarė originalias kūrybos ir švietimo praktikas, nagrinėjo individualius kultūros edukacijos atvejus bei dalinosi gerąja patirtimi. Seminarų ir kūrybinių dirbtuvių metu buvo siekiama sustiprinti dalyvių socialinius įgūdžius, ugdyti motyvaciją, kūrybiškumą ir emocinį intelektą, suteikti žinių apie darbą su pažeidžiamomis visuomenės grupėmis. Taip pat mokymų dalyviai lankėsi Madride vykusio tarptautinio fotografijos festivalo „PhotoEspaña 2023“ parodose.

Įspūdžiais apie įvykusius mokymus dalinasi Klaipėdos apskrities Ievos Simonaitytės viešosios bibliotekos edukatorė Valdemara Butkevičienė, edukatorius Marius Tamašauskas ir vyriausioji bibliotekininkė Raimonda Vielavičienė:

„Įgijome įspūdingą patirtį, kuri padės praplėsti savo profesinį horizontą bei fotografijos suvokimą. Sužinojome daugiau apie meną ir kultūros organizacijų veiklą kitose šalyse. Šie mokymai davė puikų startą naujų ugdymo programų kūrimui.“ – edukatorius Marius Tamašauskas

„Jaučiamės dėkingi už šiltą priėmimą, darbinę atmosferą bei kokybiškus mokymus. Nestokojome gerų emocijų ir juoko, buvo susirinkusi šauni komanda! Nepaisant permainingų Madrido orų, kiekvieną vakarą vis tiek eidavome pasivaikščioti į miestą, susipažinti su Ispanijos kultūra aplankant lankytinas Madrido vietas tokias, kaip Prado muziejus, Retiro parkas, tradiciniai ispanų flamenko pasirodymai, fotografijų parodos ir t.t.. Buvo gaila atsisveikinti, tačiau tai darėme su viltimi, kad galbūt vieną dieną dar susitiksime.

Apibendrinant vykusius mokymus, galime drąsiai teigti, kad jie iš tiesų buvo labai naudingi ir įkvepiantys. Lavinome anglų kalbos žinias, susipažinome su skirtingų šalių kultūra bei nuostabiais žmonėmis, išgirdome įvairių ir savaip skirtingų dėstytojų prisistatymus, jų įgyvendinamas veiklas, o kasdien atliekamos įvairios praktinės užduotys lavino kiekvieno iš dalyvių kūrybines galias ir teikė įkvėpimo.“ – vyriausioji bibliotekininkė Raimonda Vielavičienė ir edukatorė Valdemara Butkevičienė

Mokymų metu asmenine ir profesine patirtimi neformalaus suaugusiųjų švietimo ir fotografijos srityse dalinosi ugdymo bei meno profesionalai. Kai kuriems iš jų galimybė pristatyti savo veiklą ir kūrybą tarptautinių mokymų dalyviams, buvo unikali patirtis.

  • Felipe Andrade – Kolumbijos menininkas pristatė dokumentinės fotografijos parodą apie pažeidžiamas visuomenės grupes Lotynų Amerikoje. Šiuo metu F. Andrade reziduoja „Tu Patio“ meno rezidencijoje Madride ir siekia užfiksuoti keramikos dirbtuvėse užsiėmimus lankančių moterų, turinčių intelekto sutrikimus, kasdienį gyvenimą ir veiklą.
  • Imara Campos – fotomeninkė, terapeutė, socialinio ir humanistinio pobūdžio projektų, naudojant fotografiją kaip kūrybinį šaltinį, kūrėja. I. Campos vedamame užsiėmime dalyviai turėjo galimybę praktiškai išbandyti portretų kūrimo technikas bei nagrinėti kaip fotografijos technikos padeda atskeisti įvairias socialines istorijas, vidinį pasaulį, analizuoti jausmus ir išgyvenimus.  
  • Alberto Haj-Salehas – rašytojas, redaktorius, scenaristas supažindino su kultūrinės mediacijos praktika bei pristatė įvairių meno ir edukacijų sąsajų pavyzdžius skirtingose srityse.
  • Fotomenininkas Javieras Atienza Alonso „pinhole“ fotografijos technika fiksavo Sacharos pabėgelių stovyklos gyvenimą.
  • Sata García Molinero – Madrido Complutense universiteto vaizduojamųjų menų fakulteto dėstytoja supažindino su įvairiais mokomaisiais ir inovatyviais ištekliais, skirtais kurti, planuoti ir projektuoti edukacines veiklas įvairiuose kontekstuose.

Įvairi skirtingų organizacijų atstovų bei mokymų lektorių patirtis suteikė galimybes atrasti originalius kultūros edukacijos švietimo metodus, atkreipti dėmesį į pažeidžiamų visuomenės grupių ugdymo iššūkius, atrasti fotografiją ne tik kaip meninės išraiškos priemonę, bet ir kaip prieinamą ir patrauklų ugdymo įrankį.

Mokymų programą parengusi asociacija „Espacio rojo džiaugėsi pozityviais dalyvių atsiliepimais ir naujomis partnerystėmis. Programos sudarytoja Carina Moreira atkreipė dėmesį, jog planuojant mokymus asociacijai pavyko atrasti naujas erdves, kūrėjus, partnerius bei sustiprinti ryšius su ankstesnių projektų dalyviais – Ivano de Vargas viešaja savivaldybės biblioteka, Carabanchel Meno festivalio organizatoriais, Vaizduojamųjų menų fakulteto studentais bei lektoriais.  Siekdami mokymų dalyviams suteikti įvairiapusišką patirtį, mokymų organizatoriai daug dėmesio skyrė ne tik praktinėms veikloms, bet ir vietos kultūros pažinimui. „Espacio rojo“ komanda tikisi, jog mokymų patirtis dalyvius įkvėpė naujas praktikas pritaikyti praktiškai, sužadino jų smalsumą, kūrybiškumą, ugdė atvirą, lankstų bei kritinį mąstymą.

„Tai buvo tikras iššūkis, motyvuojantis ir įdomus!“ – „Espacio rojo“ komanda

Daugiau apie PhotoKICK: www.photokick.eu

 

Į viršų