Pradžia

Kaip motyvuoti mokinius rašyti

Atnaujinta: 2021-08-11
Pradžia

Pripažinkime, rašymas skirtas ne kiekvienam. Tačiau norisi, kad šį užsiėmimą išbandytų kiekvienas. Kaip sužinoti, esi sutvertas rašymui ar ne, jie net nepabandei? Negana to, mokykloje mokiniams rašymas yra privalomas. Kaip elgtis pedagogams, kad ši veikla vaikams būtų maloni, o ne atgrasi?

Jeigu norite, kad mokiniai į rašymą žvelgtų pozityviai ir iš tikrųjų norėtų rašyti, privalote duoti vaikams galimybę rašyti apie dalykus, kurie jiems rūpi, jaudina ir žavi. Kartais net apie tokius, kurie gąsdina ar verčia bjaurėtis.

Paprašykite kiekvieno mokinio užpildyti du sąrašus: viename surašyti žmones, vietas ir dalykus, kuriuos jie mėgsta, kitame – dalykus, kurių negali pakęsti. Į sąrašus įtraukite 10-20 punktų. Laikykitės taisyklės, kad mokiniai negali įtraukti nei vieno asmens iš mokyklos.

Mokiniams baigus pildyti sąrašus, klasėje galite surengti diskusiją. Tegu jie aptaria ir įvertina savo pasirinkimą, išsiaiškina, kodėl iš tikrųjų jiems patinka/nepatinka išvardyti dalykai. Esant pageidavimui, leiskite mokiniams sąrašų neviešinti.

Jei mokinys į savo sąrašą įtraukė konkrečią veiklą, pvz., žygį gamtoje, paraginkite įžvelgti priežastis, kodėl jam patinka būtent tas užsiėmimas. Turbūt pastebėsite, kad vaikų mylimi žmonės yra stipriai susiję su mėgstama veikla, o neigiama patirtis – su tam tikromis nemėgstamomis veiklomis. Skatinkite mokinius rašyti apie visus tuos žmones, jausmus ir išgyvenimus. Tiek gerus, tiek blogus.

Paprašykite mokinių panaudoti tuos sąrašus kaip atsispyrimo tašką istorijai. Vaikai, mokiniai, suaugusieji  – niekuo nesiskiria. Visi rašytojai semiasi idėjų iš savo aistros ir patirties.

Pasiūlykite mokiniams išsaugoti sąrašus ir metų eigoje juos nuolat papildyti. Esant poreikiui, vaikai gali sudaryti jiems patinkančių/nepatinkančių vardų sąrašą, kuriuos gali suteikti istorijų herojams ar „blogiukams“. Taip pat galimas patinkančių/nepatinkančių vietų sąrašas ir t.t.

Nebūtina kad rašymo patirtis būtų linksma. Svarbiausia, kad būtų įdomi. Kai mokiniams suteikiama galimybė rašyti apie dalykus, kurie jiems kelia stiprias emocijas, rašymas gali tapti naudinga ir įdomia patirtimi.

Į viršų